הקשר בין מיתוג מעסיק ועיצוב

בימים אלה כולנו מתחילים להרגיש תזוזה חדשה בשוק העבודה. השנה המאתגרת שעברה עלינו ועל שוק העבודה, רושם בימים אלו פרק חדש – חיסונים.

עדיין העמימות רבה, אבל ניתן ממש בשבועות אלו לחוש תזוזה בכיוון חיובי של חזרה מסוימת למוכר.

אני מבקשת בנקודת זמן קריטית זו לעלות לדיון את נושא מיתוג המעסיק. הקרב על עובדים טובים יחד עם עליה בביקושים לגיוס וההשפעה ההולכת וגדלה של התדמית הארגונית על מוטיבציות העובדים והמגויסים הפוטנציאלים, הביאה אותי לתובנה כי בדומה לבניית מותג צרכני כזה או אחר שמושך אליו נאמנות של צרכנים, גם מעסיקים יכולים וצריכים לבנות מיתוג מעסיק חזק ומהדהד כדי למשוך אליהם את העובדים הטובים ביותר וכמובן יישמור את העובדים בארגון, תוך הפיכתם ל"שגרירים" הטובים ביותר של המותג.

ההבנה כי יש לנהל את הביקוש של המותג הארגוני, בדיוק כפי שמנהלים בעולם המסחרי וההבנה כי לתרבות ולרוח הארגונית יש משמעות הן כלפי פנים והן כלפי חוץ, מביאה אותי לשלב בין הכובע של סמנכ"ל משאבי אנוש ובין כובע של מעצבת פנים המתמחה בפסיכולוגיה סביבתית.

מה זה מיתוג מעסיק?

בעוד שמותג החברה הוא מינוח לאופן שבו השוק תופס את החברה, ולאופן שבו לקוחות מבדילים בינה לבין מתחרות, מיתוג מעסיק פונה פנימה ועוסק באופן שבו עובדי החברה ומועמדים לעבודה מתייחסים אליה וחווים אותה.

מיתוג מעסיק זה מה העובדים, ועובדים פוטנציאליים חושבים ומרגישים כלפי החברה כמעסיק, ומה מבדל ומבליט את החברה כמעסיק בעיני אותם עובדים ועובדים פוטנציאליים.

למה זה כל כך חשוב?

מותג מעסיק חזק הוא המכנה המשותף לארגונים שמצליחים באופן קבוע למשוך ולשמר את העובדים הטובים ביותר, פשוט ככה.

היכולת של החברה למשוך אליה עובדים מצוינים, תלוי במידה רבה במותג המעסיק.

מסר ברור שנשלח לעובדים על ידי מגוון רחב של פעולות, מגביר את תחושת ההזדהות עם החברה ויוצר תחושה של קהילה ושייכות. הוא בונה נאמנות של העובדים לחברה, ומגביר את הרצון לקחת חלק בפעילות החברה ובגיוס מועמדים, ועושה אותם בסופו של דבר לשגרירי מותג.

איך כל זה קשור לעיצוב?

בימים אלו אני מסיימת 16 שנה כסמנכ"ל משאבי אנוש בחברה ועושה מעבר (יש אומרים אמיץ) כעצמאית לתחום של עיצוב פנים.

נסיון רב שצברתי בשני התחומים בעשור האחרון, מביא אותי להתמקד היום בנקודת הממשק שבין העולמות שלי.

 

בפרוייקט האחרון שלי עם חברת סטארט-אפ בצמיחה, מיתוג המעסיק עשה מהפך של ממש בתפיסת המרחב של העובדים והעלה בהתאמה את המוטיבציה והמחוברות הארגונית.

אני רואה בעבודת העיצוב שלי חוט המקשר בין העולמות הויזואלים והאסטרטגים של ארגונים.

אותה הצעת ערך של מעסיק  – מיתוג מעסיק, יכולה וצריכה לבוא לידי ביטוי גם בסביבת העבודה הפיזית של העובד.

כדי שזה יהפוך לשגריר הטוב ביותר של המעסיק ויביא את החברים שלו, או יפיץ את הבשורה, המקום הפיזי צריך לתמוך במותג = מעסיק.

לכן בעיני, יש משמעות גדולה לנראות, לתפיסת התנועה בחלל, לצבעים, לריחות ולדינמיקה הפיזית של העובד בחלל העבודה שלו, לבין ערכי המותג של המעסיק ולרוח הארגון.

לדעתי על מנת להחזיר את שוק העבודה לשגרה מסויימת וחדשה לצד הקורונה וכדי להתאושש מתקופת הניתוק שחוו רוב העובדים בארגונים השונים, יש לתת את הדעת על השלמת תמונת המיתוג ולראות את ההתחדשות של המקום הפיזי כהזדמנות לשדר לעובדים ולמועמדים הפוטנציאלים שאתם מנהלים ארגון חזק, מצליח, מגובש שאליו כדאי לו להצטרף, או כדאי לו להישאר ולשוב לעבודה כבימים שקדמו לקורונה.

 

אני רואה את עצמי כשותפה אסטרטגית של מנכ"לים ומנהלי משאבי אנוש. יחד נוכל לבחון את נושאי מיתוג המעסיק ברובד חדש, ושונה – רובד הנראות, זהו כלי חשוב וקריטי במכלול הדברים שבאים להרכיב את מותג המעסיק שלהם.

 

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים

הטרנדים בעיצוב לקראת שנת 2021

ללא ספק שנת 2020 תהיה זכורה לכולנו כשנה משמעותית. מי לטובה יותר ולמי לפחות. השנה הזו משאירה חותם בכולנו. בשבועות האחרונים עשיתי טיול וירטואלי בעולם

עשה ואל תעשה בעיצוב חדר שינה

אני מאמינה שחדר שינה הורים חייב להיות אי של שקט ורוגע. בסוף יום עמוס בעבודה, ילדים, תחזוקה של הבית, ומה לא, חייב לעמוד לרשותינו מקום

טיפים לעיצוב חדרי ילדים

חדרי ילדים זה עולם מלואו. לכל ילד/ה אופי משלו/ה ולכל משפחה יש צרכים משתנים. עיצוב חדר ילדים צריך להביא בחשבון הרבה היבטים פסיכולוגים ולא טרנדים