top of page

עיצוב פנים הרמוני – מה זה ואיך יוצרים הרמוניה בחלל?

הרמוניה בהגדרתה באה מעולם המוסיקה. הַרְמוֹנְיָה במוזיקה נוצרת כאשר נשמעים באותו הזמן לפחות שני צלילים בעלי גובה שונה. מתוך ויקיפדיה

אז איך זה קשור לעיצוב פנים, ולמה מרבים מעצבים ואדריכלים להשתמש במושג הזה?

הרמוניה אומצה ע"י עולם האסתטיקה בכלל ועיצוב הפנים בפרט, כמושג שבא להגדיר שלמות במראה.

הרמוניה מגדירה מראה זורם שנעים לבני הבית לחיות בו הן מבחינה תפקודית של החלל והן בנראות. זו הסיבה העיקרית לשימוש הרב שנעשה במושג הזה, שהרי רובנו שואפים לשלמות במגוון תחומי חיינו.

אז בואו נרד רגע לשורש העניין ונבין מה צריך כדי להשיג מראה הרמוני בחלל.

מספר כללים שיש להקפיד עליהם:

סימטריה – (תמונה מתוך פינטרסט). שמירה על חזרתיות וסימטריה בחלל יוצרת אצל רוב בני האדם תחושה נעימה, מאוזנת – הרמוניה.


שילובי צבעים ושילובי מרקמים – שילובי צבעים מהטבע או שימוש באותו גוון בטונים שונים, יוצר גם כן מראה הרמוני.

אם נשלב מגוון של מרקמים באותו גוון בחלל אחד, יחשב החלל לא רק הרמוני, יחשב גם מעניין יותר.


בדוגמא שלפינו (תמונה לקוחה מפינטרסט) אין סימטריה, אבל ישנו שימוש בפלטת צבעים אחידה וזורמת, תוך שימוש במגוון גדול של מרקמים – עץ, עור, בדים שונים, זכוכית, במבוק וכו'.

שילוב מגוון גדול כל כך של מרקמים מתאפשר בצורה הרמונית, הודות לשמירה על שימוש באותם גוונים של שמנת וחום לגווניו.


3. חזרה על אלמנטים בחלל – זו דרך שלישית ליצור הרמוניה. ולמה הכוונה? לדוגמא: חלל ציבורי בבית שיש בו מטבח, סלון ופינת אוכל, כולם בחלל אחד.

להשגת מראה הרמוני וזורם חשוב יהיה לחזור על אלמנטים בכל אחד מתתי החללים. הכוונה לדוגמא: אם בחרתם לשלב במטבח מראה נקי ולבן ולהוסיף נגיעות של עץ,

מומלץ לדאוג לחזור על שימוש בעץ גם בפינת האוכל וגם בסלון. עץ הולך נהדר עם עץ אחר, לכן אין צורך להקפיד שיהיה אותו סוג עץ בדיוק.

אבל… אם חשקה נפשכם בעיצוב הרמוני מוחלט, עשו שימוש באותו סוג של עץ בדיוק.



דוגמא מפינטרסט על חזרתיות חומרית בחלל אחד בגופי התאורה ובכיסאות.

4. שמירה על פרופורציות בחלל – קריטית ליצירת הרמוניה בחלל. לדוגמא בחלל של סלון גדול יראה מוזר ולא נעים לראות ספה דו מושבית.

כדי להשיג את המראה ההרמוני הרצוי הקפידו להכניס רהיטים ופרטי קישוט מותאמים בגודלם לחלל. הוסיפו הלבשה נכונה ומוקפדת לפי מיטב הכללים שציינתי כאן, ותקבלו מראה הרמוני מושלם.

לסיכום בנימה אישית –

אני אוהבת ומתחברת להרמוניה כמו כל בני האדם, אבל להבדיל מהרבה אחרים השאיפה שלי בעיצוב זה ליצור עניין. הרמוניה עיצובית עבורי זה להתאים את התחושה בחלל לדיירים.

יש שאוהבים סימטריה מוחלטת וזה חשוב להם, ויש כאלה (כמוני) שהם אנשים א- סימטריים. יש כאלה שאוהבים צבעים בהירים ואפילו יעדיפו עיצוב על טהרת הלבן. ויש כאלה שעבורם

עיצוב ללא צבע נחשב כנטול אישיות ומשעמם.

אני חושבת ואוהבת שיש טוויסט מעניין בחלל, כלומר זה לא חייב לבוא על חשבון ההרמוניה, אבל כן אלמנט או צבע שיהיה נושא לשיחה! כזה שמושך אליו את תשומת הלב ויהיה ייחודי רק לכם.

מי אמר שהרמוניה זה טוב או שזה חייב? מה שחשוב זה מה מתאים לכם! מה עושה לכם נעים וזורם בחלל שלכם.



מצרפת לכם דוגמא להרמוניה עבורי. איזור קבלה במשרדים שעיצבתי. השימוש בשילובי החומרים שבין עץ ומתכת ושימוש בצמחים ובסימטריה – יוצר את ההרמוניה בחלל.

אבל… בחלל הזה יש הרבה מאוד צבעים וניגודים שיוצרים את העניין. נאמר ונכתב על החלל הזה לא אחת שמדובר בשילוב יוצא דופן של המון צבעים ומרקמים שבסוף עובדים נהדר יחד ומחמיאים זה לזה.

אז עיצוב הרמוני והקווים לדמותה, מתאים לכם/לא מתאים לכם, אהבתם יותר או פחות, תחליטו אתם מה טוב לכם ולכו עם זה עד הסוף.

59 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page