top of page

עיצוב פונקציונלי למשרדים: איך לשלב יופי ופרקטיות?

העיצוב הפונקציונלי הפך בשנים האחרונות למגמה מובילה במשרדים רבים בארץ ובעולם. בשוק העבודה התחרותי, משרדים לא רק צריכים להיות אסתטיים ומזמינים, אלא גם יעילים ונוחים לשימוש. השילוב בין יופי לפרקטיות בעיצוב פנים מאפשר יצירת חללי עבודה שמניבים תוצאות – גם מבחינת פרודוקטיביות וגם מבחינת נראות. היום נדבר על עקרונות המפתח שעוזרים בשילוב שני העולמות בעיצוב המשרדים ומרחבי עבודה.


עיצוב פנים למשרדים – למה חשוב לשים דגש על פונקציונליות?

היום, יותר מאי פעם, חלל המשרד משפיע ישירות על האווירה בעבודה, תחושת השייכות של העובדים והיכולת שלהם להיות פרודוקטיביים. עיצוב פונקציונלי עוזר לארגן את סביבת העבודה כך שתתמוך בתהליכים העבודה ותקל על העובדים. זה כולל תכנון חכם של אזורי עבודה, שימוש ברהיטים ארגונומיים, וניצול נכון של תאורה טבעית. במקביל, חשוב לשמור על מראה יוקרתי ומקצועי שיתאים לתדמית של המשרד.


הטיפים לשילוב יופי ופרקטיות בעיצוב המשרד

  • השתמשו בחללים פתוחים אך מוגדרים - פתיחת חללים יכולה ליצור תחושת מרחב ואור, אך חשוב לשמור על איזון ובעזרת עיצוב נכון, לתת תחושת פרטיות לעובד גם בחלל פתוח. מחיצות זכוכית, לדוגמה, מאפשרות לשלב שקיפות עם בידוד אקוסטי.

  • רהיטים ארגונומיים – נוחות לצד עיצוב ייחודי - ריהוט ארגונומי אינו חייב להיות פשוט ומשעמם. כיום ישנם עיצובים מרהיבים המאפשרים שילוב בין נוחות לעיצוב יוקרתי. לאחרונה אני מגלה יותר ויותר מעסיקים שלא מודעים לקיומם של שולחנות חשמליים. זהו פתרון ארגונומי זמין, פשוט ומעוצב. מומלץ ביותר לשלב במשרדים שולחנות חשמליים מאחר וזה מאפשר לעובד לנוע במהלך יום העבודה בין מצב ישיבה למצב עמידה מבלי "לבזבז" זמן עבודה.








הדוגמא כאן מתוך חלל משרדים ענק ( 3000 מ"ר) שעיצבתי בשנת 2023, ניתן לראות כאן דוגמא גם להגדרת חללים באופן מיוחד ומותאם לפרויקט וגם שימוש בשולחנות חשמליים ארגונומיים לכל עובד.

במקרה הזה מדובר בחלל עבודה פתוח בו לכל עובד יש מקסימום פרטיות מבלי לותר על הנראות והאלגנטיות.


  • תאורה טבעית ומלאכותית – השילוב המושלם - תאורה נכונה היא קריטית ליצירת אווירה נעימה ולשמירה על ריכוז לאורך שעות העבודה. נסו לנצל כמה שיותר תאורה טבעית בשילוב עם גופי תאורה מעוצבים.

  • שימוש בצבעים נכונים - צבעים משפיעים רבות על תחושות ומצבי רוח. שילוב נכון של צבעים טבעיים, יחד עם נגיעות צבע חיות כמו כחול וירוק, יכול להשרות אווירה מקצועית ורעננה. כדי ליצור אווירה מלאת השראה ומוטיבציה, תוסיפו כתום או צהוב. כמובן הכל במינונים.


הדוגמא כאן מביאה באופן הכי ממדויק את השקט בתוך הרעש. מדובר בפינת המתנה של משרדי חברת סטארט אפ. החלל הפתוח מעוצב בחומרים טבעיים בגוונים מונוכרומטיים. אליהם שודכו מדבקות זכוכית לפרטיות, צבעוניים במקסימום. כך נוצר מרחב עבודה שמשדר רצינות ויוקרה, יחד אווירה צעירה ודינמית.


איך לעצב משרד בהתאם למותג שלך?

עיצוב המשרד הוא חלק בלתי נפרד מהמיצוב התדמיתי של העסק שלך. בין אם אתה עוסק בטכנולוגיה, פרסום או ייעוץ פיננסי, חשוב שעיצוב המשרד ישקף את הערכים של החברה. אפשר לעשות זאת באמצעות שימוש בצבעים המותאמים ללוגו, בחירת ריהוט המשדר את תדמית המותג, ואפילו באמצעות שילוב של אמנות או גרפיקה מיוחדת בקירות.


הדוגמא כאן מתוך פרויקט חלל משרדים משותף בחריש. המקום ממותג כצעיר ונמרץ יחד עם שימוש בחומרים וצבעים שקטים ולא מחייבים כדי שאלו יוכלו להתאים למגוון רחב של עסקים.


עיצוב ירוק ובר קיימא – הטרנד העכשווי

עיצוב משרדים באופן ידידותי לסביבה הפך למגמה חשובה במשרדים רבים. חומרים ממוחזרים, צמחייה טבעית ותכנון אנרגטי חכם מסייעים בשמירה על הסביבה ומוסיפים לאסתטיקה הכללית. עיצוב ירוק לא רק משפר את מראה המשרד, אלא גם משפר את איכות החיים של העובדים.




לובי כניסה לחברת הייטק עם חלל כפול שעושה שימוש נרחב באור טבעי ושקיפות. כדי לקשור בין החוץ לפנים, שילבנו בפנים החלל צמחיה רבה ומגוונת, אלו מסייעים לתחושה הטבעית וברת הקיימה במרחב.


לסיכום

שילוב בין יופי לפרקטיות – המפתח לעיצוב משרד מנצח

עיצוב פונקציונלי אינו מוותר על האסתטיקה, וההפך. השילוב בין יופי ופרקטיות בעיצוב פנים מאפשר ליצור חללים שעובדים בשבילך ועבור העובדים שלך. עם תכנון חכם ושימוש נכון במרכיבי עיצוב שונים, ניתן ליצור משרד לא רק יפה, אלא גם יעיל, נוח ומזמין.


אני כאן ללכת אתכם צעד צעד באתגר העיצובי שלכם תוך שילוב כל היכולות שצברתי לאורך שנות הקריירה שלי. הן בהיבטים משאבי אנושיים וכמובן בהיבטי התכנון הפונקציונאלי ועיצוב התומך מותג, צרו קשר וניפגש לקפה.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

コメント


bottom of page